HENK ALSSEMA VERRUILT KOMEND SEIZOEN SC HEERENVEEN VOOR VV EENRUM

VV Eenrum is erin geslaagd Henk Alssema te strikken als hoofdtrainer voor de komende 2 seizoenen. De roodhemden moesten noodgedwongen op zoek naar een nieuwe hoofdtrainer toen bleek dat de Wilper Boys komend seizoen het zondagvoetbal gaat verruilen voor de zaterdagcompetitie. Bestuurslid voetbalzaken Janet Toonder legt uit waarom dit bij VV Eenrum roet in het eten gooide. “Onze hoofdtrainer Gert Jan van Dijken combineerde zijn hoofdtrainerschap bij ons met die bij de Wilper Boys. Dit beviel ons prima, Gert Jan ligt goed bij de groep, wij zijn als club blij en tevreden dus alle seinen op groen om met elkaar verder te gaan. Alleen liep het dus allemaal net even anders.”

Voorzitter Jansen beaamt dat iedereen bij de club meer dan tevreden is over het werk van Gert Jan van Dijken. “Maar soms lopen dingen nou eenmaal iets anders dan verwacht. Dat vergt souplesse en oplossingsgericht denken en laten we daar nou van zijn bij VV Eenrum”, zegt Jansen. “Vanaf eind november zijn we druk bezig achter de schermen om de ingeslagen weg op een goede manier voort te kunnen zetten. Veel gesprekken, veel scenario’s en uiteindelijk 1 conclusie: we zetten hoog in”.

Dat hoog inzetten werd nog heel spannend. De trainersmarkt is krap en VV Eenrum legde de lat hoog. Met Alssema werd een gesprek gevoerd ondanks dat hij bij de BVO SC Heerenveen werkzaam is. “Er liepen al wat lijntjes door samenwerkingen op jeugdgebied met het bedrijf van Henk”, aldus Toonder, die in het verleden zelf ook training van Alssema heeft gehad met het regio damesteam. Zij beschouwt hem als de buitencategorie in deze regio.

Met de nodige kapers op de kust is Jansen zeer in zijn nopjes dat het geduld uiteindelijk beloond is. “Natuurlijk neem je een enorm risico als je half maart nog geen trainer hebt vastgelegd, maar soms moet je dat durven te nemen”, zo vertelt Jansen. Die kan er nu smakelijk om lachen, maar het was natuurlijk hartstikke spannend. Bestuursleden Herald Jansen, Janet Toonder en Eric Schoenmakers hebben de afgelopen maanden veel samen opgetrokken om deze klus te klaren.

Henk Alssema zelf is zeer in zijn nopjes met de overstap naar VV Eenrum, wat voor vele waarschijnlijk als een verrassing komt beseft de Winsumer. “Natuurlijk is het opvallend als je van een betaald voetbalclub de overstap maakt naar een 5de klasser. Maar het combineren van mijn job bij SC Heerenveen (trainer van de dames beloften) met mijn werkzaamheden voor mijn eigen bedrijf is wel heel heftig. De afstand naar Heerenveen, maar ook de grote afstanden naar uitwedstrijden kosten heel veel tijd”, geeft Alssema aan. Alssema heeft al jaren een zwak voor VV Eenrum; mooie club, prachtig sportpark, leuke en enthousiaste mensen en nu ook nog eens een super talentvolle jonge spelersgroep. “Gert Jan laat dit seizoen al zien hoeveel rek er in deze groep zit. Ik zie er enorm naar uit om bij Eenrum aan de gang te gaan”, besluit Alssema.

Alssema zette zijn handtekening onder een tweejarig contract met de optie voor nog een derde seizoen.

HENK ALSSEMA VERRUILT KOMEND SEIZOEN SC HEERENVEEN VOOR VV EENRUM