Eenrum MO17 verplettert Poolster MO17

De MO17-meiden van Eenrum speelden zaterdagmorgen 25 mei tegen hekkensluiter Poolster uit Spijk. Uit had Eenrum al met 0-6 gewonnen en nu werd het nog erger voor Poolster.

Al na twee minuten lag de bal in het net. Baraa Aldougheim bereikte Myrthe Staal die de 1-0 binnen schoof. Eenrum speelde duidelijk naar voren want in de 5e minuut was het alweer raak. Een uittrap van de Poolster-keepster belandde bij Myrthe Staal en vervolgens bij Baraa Aldougheim die de 2-0 op haar naam zette. Eenrum bleef stormen. Poolster probeerde wat terug te doen maar dit was veel te weinig. De thuisploeg controleerde volledig de wedstrijd. In de 10e minuut was het alweer raak. Via Mila van Bolhuis en Myrthe Staal kwam de bal bij Manon Faber die de 3-0 maakte. Zeven minuten later was Faber ook de maakster van de 4-0 toen ze door de Poolster-defensie brak. Eenrum ging door en in de 20e minuut was het andermaal raak. Uit een corner van Manon Faber tikte Iris Smits de 5-0 binnen. Aan de andere kant had Eenrum-keepster Rosa-Linde Meijer nog geen bal aan geraakt. Eenrum bleef aandringen en liet ook nog wat liggen maar in de 35e minuut was het weer in de roos. Uit een corner van wederom Manon Faber was het nu Baraa Aldougheim die de stand naar 6-0 tilde. En nog was de ellende voor Poolster voor de rust nog niet over. In de 39eminuut speelde Manon Faber de Poolster-keepster uit en liet de 7-0 aantekenen terwijl een minuut later Baraa Aldougheim de ruststand op 8-0 bepaalde.

Ook na de rust heerste Eenrum maar de doelpuntenmachine was nu niet zo actief. Wel had ook nu Poolster weinig tot niets in te brengen. Wel wist het geruime tijd Eenrum tegen te houden dat zo mooie kansen in rook zag opgaan. Echter in de 57e minuut was het weer raak. Via Esther Hendriksen, Mila van Bolhuis en Manon Faber kwam de bal bij Ayla Piek die de stand naar 9-0 zette. Vijf minuten later werden de dubbele cijfers bereikt. Via Baraa Aldougheim en Esther Hendriksen kwam Mila van Bolhuis vrij voor het doel en zij liet dit buitenkansje niet ontgaan: 10-0. En ook nu liet Eenrum nog kansen onbenut. Keepster Rosa-Linde Meijer had ook nu op wat terug speelballen niets te doen. Uiteindelijk werd in de 78e minuut de 11-0 eindstand bereikt toen Baraa Aldougheim de bal bij Manon Faber kreeg die haar vierde doelpunt binnen prikte. Het was de grootste overwinning voor Eenrum dit seizoen. Komende zaterdag wacht de uitwedstrijd bij DVC Appingedam.

Eenrum MO17 – Pooster MO17 11-0 (8-0). 2. Myrthe Staal 1-0; 5. Baraa Aldougheim 2-0; 10. Manon Faber 3-0; 17. Manon Faber 4-0; 20. Iris Smits 5-0; 35. Baraa Aldougheim 6-0; 39. Manon Faber 7-0; 40. Baraa Aldougheim 8-0; 57. Ayla Piek 9-0; 62. Mila van Bolhuis 10-0; 78. Manon Faber 11-0.

Scheidsrechter: N. Dijkstra (Eenrum)

Eenrum: Isabella Bippes, Manon Faber, Iris Smits, Ayla Piek, Rosa-Linde Meijer, Indy Cordes, Lente Solinger, BaraaAldougheim, Kawthar Aldougheim, Roya Ahmadi, Esther Hendriksen, Mila van Bolhuis, Myrthe Staal.