EKC 2 ruim langs Noordpool-U.F.C.

In Uithuizen speelde het tweede elftal van EKC zaterdag 24 februari pas de tweede uitwedstrijd tegen hekkensluiter Noordpool-U.F.C.

Aanvankelijk ging het aardig gelijk op maar in de 18e minuut sloeg EKC al toe. Na hands in het strafschopgebied kregen de gasten een strafschop die door Chantal Hofman werd verzilverd: 0-1. Noordpool probeerde wat terug te doen maar moest al gauw zijn meerdere erkennen in EKC. De gasten probeerden de score op te voeren maar stuitten vooralsnog op de keepster van Noordpool. In de 34e minuut was het wel raak. Liza Huizingh vond Loes Korhorn die de 0-2 binnen schoot. EKC speelde nu duidelijk meer naar voren maar tot de rust leverde dat niets meer op. Van Noordpool kwam sowieso al helemaal niets zodat 0-2 ook de ruststand werd. In de rust bleek keepster Maaike Adema niet verder te kunnen zodat Nikki Werkman op doel kwam.

Ook in de tweede helft controleerde EKC min of meer de wedstrijd. Het gaf Noordpool geen kans meer om nog wat terug te doen maar liet zelf wel veel liggen. In de 62e minuut was het evenwel weer raak. Sanne Werkman vond Nicky Knol die voorzette. Inge Mulder was ter plaatse voor het doel om de 0-3 binnen te schieten. Op een enkele poging na van Noordpool lag het initiatief bij EKC. Wel kreeg het in de 74e minuut bijna een tegentreffer te verwerken. Na zogenaamd hands legde scheidsrechter Doornbos de bal op de stip. Keepster Nikki Werkman wist gelukkig de inzet te houden  en daarmee ook de nul. Wel mocht Noordpool hierna een enkele wat verder komen maar de defensie onder leiding van libero Marlies Tammens liet niets toe dus dit leverde Noordpool dan ook niets op. Het was wederom EKC dat nog éénmaal doelpuntte. In de 87e minuut werd Nicky Knol neergelegd binnen de beruchte lijnen en wederom kreeg EKC een strafschop. Ook deze werd door Chantal Hofman benut wat de stand op 0-4 bracht. In de resterende tijd bleef het hierbij zodat EKC met deze 0-4 ook de drie punten uit Uithuizen meer naar huis nam.

Noordpool-U.F.C. – EKC 2 0-4 (0-2). 18. Chantal Hofman 0-1 (pen.); 34. Loes Korhorn 0-2; 62. Inge Mulder 0-3; 87. Chantal Hofman 0-4 (pen.).

Scheidsrechter: R. Doornbos (Uithuizen)

EKC 2: Inge Mulder, Maaike Adema, Sophie Rozema, Ann Hazenberg, Sanne Werkman, Marlies Tammens, Loes Korhorn, Marjon Bos, Mila Bolt, Nicky Knol, Liza Huizingh, Rebecca Postma, Iris Knol, Nikki Werkman, Chantal Hofman. Johanna van de Steeg.