EKC VR30+ blijven aan kop

De 30+vrouwen van EKC staan nog steeds bovenaan in hun klasse. Vrijdagavond 10 mei vond de 4e ronde plaats op sportpark “De Kley” te Ulrum. Naast EKC waren alleen VVSV’09 en Zuidhorn aanwezig. Grijpskerk en FC LEO waren niet aanwezig.

De selectie van EKC bestond nu uit Margriet Bijlholt, Sarah van Dijk, Anda Toonder, Selina Vorenkamp, Kim Melchior, Romy Rijzinga, Lammie van der Laan, Christina Prins, Andrea Egberts, Renskje Heinstra, Maaike Lokken en Danique Cusiël. Dit waren de resultaten:

EKC – Zuidhorn                                                                             1-1

In feite was dit de laatste wedstrijden maar bij de uitslagen op voetbal.nl staat het als eerste. Beide ploegen hadden al gewonnen van VVSV’09 en staan redelijk dicht bij elkaar op de ranglijst. Het was een gelijk opgaande partij waarbij beide ploegen vooralsnog niet door elkaars defensies kwamen. Wel wist Zuidhorn meerdere malen zeer ver te komen maar werd het door EKC afgestopt. Echter in de 11e minuut brak Zuidhorn over rechts door en kwam op 0-1. Nu moest EKC op jacht naar de gelijkmaker wat vijf minuten later ook lukte. Een schot van Anda Toonder belandde tegen de paal bij Maaike Lokken die de 1-1 binnen knalde. EKC wilde nu meer maar alle pogingen daartoe leverden niets meer op. Hetzelfde gold voor Zuidhorn zodat 1-1 ook de eindstand werd.

Zuidhorn – VVSV’09                                                                     1-0

VVSV’09 – EKC                                                                            0-1

Dit was in feite de eerste wedstrijd. Hierin was EKC duidelijk de bovenliggende partij. Als excuus kon VVSV’09 aanvoeren dat ze een verzwakt team hadden. EKC toog gelijk naar voren en kwam na 9 minuten aan de leiding. Uit een corner van Romy Rijzinga schoot Sarah van Dijk de 0-1 binnen. VVSV’09 probeerde wat terug te doen maar de toch al weinige pogingen haalden niets uit. EKC daarentegen schiep zich kans na kans maar hadden het vizier ook niet meer op scherp staan. Zo bleef het 0-1 en handhaafde EKC haar koppositie. Vrijdag 24 mei kan in Grijpskerk het eventuele kampioenschap worden binnen gehaald.

De stand derhalve:

1. EKC             14   7     6     1     27     11- 3
  2. Zuidhorn      14   6     5     3     23     16- 9
  3. VVSV’09      14   4     6     4     18     10- 6
  4. Grijpskerk    12   3     5     4     14       8- 9
  5. FC LEO       12   1     2     9       5       2-20

De 5e en laatste ronde vindt plaats op vrijdag 24 mei in Grijpskerk.