Tweede ronde Eenrum vrouwen30+ gestaakt

Op vrijdag 21 april startte in Eenrum de 2e ronde van de competitie in de 1e klasse 23 voor 30+vrouwen. Eenrum trad aan met de volgende speelsters: Linda Faber, Maaike Lokken, Anda Toonder, Andrea Egberts, Kim Melchior, Sarah van Dijk, Annika Werkman, Selina Vorenkamp, Floor Knook, Inge Mulder, Korinne Huizenga en Margriet Bijlholt. Men opende tegen Rood Zwart Baflo:

Eenrum – Rood Zwart Baflo                                                          1-0

De eerste wedstrijd was tegen Rood Zwart Baflo. Al na 2 minuten stond het 1-0 door een doelpunt van Anda Toonder. Rood Zwart Baflo probeerde wat terug te doen maar het initiatief lag toch meer bij Eenrum. Kansen waren er ook. In de 8e minuut kreeg Anda Toonder de bal bij Inge Mulder die de paal raakte waarna Floor Knook de terug stuiterende bal naast schoot. Nog in dezelfde minuut stuitte Maaike Lokken op de keepster en kopte Linda Faber over. Pas na 11 minuten moest keepster Kim Melchior de eerste aanval van Rood Zwart Baflo pareren. Toch was het Eenrum dat meer voorin was. In de 12e minuut vond Maaike Lokken Linda Faber die vastliep. Hierna kwam Rood Zwart Baflo even voor het doel van Eenrum maar Anda Toonder en Korinne Huizenga losten dit op. Een vrije trap van Baflo in de 15e minuut ging nog naast terwijl twee minuten later Korinne Huizenga haar inzet over zag gaan. Zo bleef het bij 1-0 voor Eenrum dat dus goed begon.

Warffum – Eenrum                                                                         0-2

Ook tegen Warffum kende Eenrum een furieus begin. Al in de 1e minuut sloeg het toe. Anda Toonder raakte de bal maar kreeg de terugkomende bal onder controle en schoot de 0-1 binnen. Warffum probeerde wat terug te doen maar ook nu was Eenrum de bovenliggende partij. In de 2e minuut ging Maaike Lokken door maar zij raakte de paal. Weer een minuut later werd het alsnog 0-2. Anda Toonder vond Inge Mulder die raak schoot. Een paar minuten later echter vond op het andere veld een ongeval plaats waarna het gehele toernooi werd gestaakt en de uitslagen niet in de stand werden opgenomen. De wedstrijdjes van Eenrum kunnen dus als vriendschappelijk worden beschouwd.